Çevrenizdeki Kişilerden, Daha Az Yediğiniz Ve Daha Çok Hareket Ettiğiniz Halde, Onlar İdeal Bir Bedene Ve Siz De Kilolu Bir Bedene Mi Sahipsiniz? Sizce Bu Durum Neden Kaynaklanıyor?

Geceleri kalkıp yemek yiyorum, yemek yeme isteğimi durduramıyorum ne yapmalıyım?

Gece yemek yeme durumu tamamen duygusal açlığın bastırılmasıdır öğrenilmiş bir durumdur. Bu durum bilinç egzersizleri ile çözümlenebilmektedir. Beslenme hakkındaki öğün algısı ve gece yemek yeme alışkanlığı ile yüzleşme gerçekleştiğinde bu durum ortadan kalkar.

Gıdalardan ya da diğer bağımlılıklarımdan nasıl kurtulurum?

Bağımlılıklar gıda yâda maddenin gücünden kaynaklanmaz. Kişinin gıda ya da madde hakkında bilinçaltındaki olumlu inancından ve ilginin miktarından kaynaklanır. Bağımlılık taraftar olma durumudur, bir şey hakkında taraftar olduğunuzda bağımlı olmanın kapısını aralarsınız. Bağımlılıkların panzehri farkındalık kazanmaktır ardından bağımlı olunan madde, kişi ya da olay ile yüzleştiğinizde bağımlı olduğunuzun etkisinden kurtulursunuz. Bağımlı olduğunuz gıdaları yasaklayarak, sınırlayarak ya da kısıtlayarak bağımlılığınızı daha da artırırsınız. Metodumuzun temelinde bağımlı olunan durumların eğitimleri mevcuttur. Herkes her türlü bağımlılıklardan kurtulabilir.

Ruhsal ya da duygusal açlığımı yemek yiyerek kapatıyorum. Bunun önüne nasıl geçebilirim ?

Duygu durumları demek düşünce biçimlerinin sonucunda ortaya çıkan bir durumdur. Duygu kontrolü ya da duyguların değişmesi öğrenilmelidir. Beslenme ile olan bu ilişkilendirme durumları yüzleşerek etkisiz hale getirilmeli, geçmişte yaşanmış yıkıcı deneyimler ve kişiler affedilmelidir. Duygu kontrolü ve duyguların realite edilmesi konusunda metodumuz eğitimini vermektedir.

Ömrümün sonuna kadar yumruğum kadar mı yiyeceğim?

Hayır, bu sadece beslenme miktarının bedenin doğasına uygun olan bir öğün miktarıdır. Amaç bilinçaltına öğün bilgisinin doğasına uygun doğru bilgiyi net bir dille öğretmektir. Yani kişinin doğal beden ve midesinin yapısının bu olduğunu bir öğünde yumruk miktarında beslenilmesinin bedenin varlığı ve doyması için yeterli miktar olduğu öğretilmelidir. Buda bilinçaltında öğün bilgisinin netleşmesini sağlar. Kilo verme sürecinde de bu bilgiye uyulursa kişi istediği çeşidi yasak koymadan yiyebilme olasılığını sağlamış olur. Buda kilo ve beslenme takıntısının ve bağımlılığının bitmesine neden olmaktadır. Beslenme bilgisi olarak bu öğretildiğinde, bilinçaltı fazla yeme miktarı oluştuğunda istem dışı rahatsızlık vermesine neden olur. Bu bir diyet değildir, sınırlama değildir, bu midenin doğal büyüklüğü olan hacminin de bilinçaltı tarafından öğrenilmesidir.

Her şeyi yiyerek içerek nasıl kilo vereceğim bir türlü anlayamadım?

Kiloyu verdiren harekettir, aldıran ise hareketsizliktir. Her şeyi yemenizin serbest olması, yeme bağımlılığınızın azalmasına neden olur. Gıdaları ayırmak, zararlı ve faydalı, kalorili ve kalorisiz, kilo aldıran yâda verdiren gibi ayrımlar yapmak, gıdaların daha fazla miktarda tüketilmesine neden olur. Oysaki gıdaları kafada büyütmek yerine kişi kendi gücünü büyütmelidir. Üstelik hiçbir gıda çeşidinin kilo aldırdığı ve verdirdiği hakkında kanıtlanmış bir bilimsel gerçek yoktur. Fakat kiloya neden olan durum kişinin daha az miktarda enerji tüketimi yapmasıdır ve bu durum uzun süre devam ederse kilo alımı olur.

Benim sorunum işim gereği gece nöbetleri yüzünden gündüz uyuyorum gece çok tüketiyorum, ne yapmam lazım?

Ne zaman tükettiğinin bir anlamı yoktur, beden 24 saat yaşar ve hiç durmaz. Gece yemek yiyor olman kilo almana neden ve etken değildir. Burada kilo aldıran yemek ve hareket miktarının dengesiz olmasıdır. Gece iş yerinde yâda gündüz hareket miktarı mutlak arttırılmalıdır.

Çok yoğunum yemek yapamıyorum, hep hazır yiyecekler tüketiyorum, bundan mı kaynaklanıyor yâda böyle besleniyorsam nasıl çözeceğim?

Yiyeceklerin türü değil, miktarı kilo alımı için tehlikedir. Hareket miktarı yüksek ise tehlike yoktur. Öreğin 1000 kalori hazır gıda tüketirken günde 800 kalori enerji harcadığında kilo alımı olur. Fakat 5.000 kalori hazır gıda tüketir ve 6.000 kaloride enerji tüketirsen kilo verirsin. Hazır gıda, fastfood yada ev yemekleri gibi farklı yiyeceklerin türü değil miktarı kilo almanıza etki eder ama hareket miktarı daha fazlaysa etki kaybolur.

Bizim yöresel yemeklerimiz meşhur ailece yemeyi seviyoruz, çevremin bu konuda çok etkisi oluyor yine de kilo verebilir miyim?

Sizin yörede hiçbir tane bile zayıf insan yok mu? Elbette vardır. Demek ki yörenize ait yemeklerden kaynaklanmıyor. Yörenizdeki zayıf insanlarda yöre yemekleri ile besleniyorlar aradaki en büyük fark; kilo almayanların alanlara göre daha hareketli bir yaşam sürüyor olmalarıdır.

Neden gereksiz besleniyorum?

*Bedendeki stok olan fazla yağların yüklerini taşıyabilmek için.

*Yağların hayatta kalabilmelerini sağlamak adına onlar içinde ekstradan beslenmek.

*Kilolardan kurtulmak için çaba sarf edilen düşünce ve duyguları beslemek.

*Gıdalarla ilişkilendirilmiş duyguları tekrar tekrar yaşayabilmek için beslenmek.

*Gıdaların taraftarı olup onlar savunulduğu için çevreye ispatlamak için beslenmek.

*Geçmişte yaşanmış yıkıcı olayları ve kişileri anıları yaşatmak için beslenmek.

*Beyindeki birikmiş çöplerin devamlılığını sağlamak için beslenmek.

*Soru işareti olarak açık kalmış düşüncelere cevaplar arayabilmek için beslenmek.

*Yıkıcı düşünce ve duyguların bedeni halsiz bırakmasından dolayı beslenmek.

Bedenin Gerekli İhtiyacı Dışında, Daha Fazla Miktarlarda Beslenmenizin Etkeni Nedir?

Gereksiz beslenme alışkanlıkları nelerdir?

*Beden aç olmadığı halde, her gün düzenli olarak üç öğün beslenmek.

*Beden yeterli aç olmadığı halde, her öğünde beş çeşit yemek yeme alışkanlığı.

*Üç öğünün dışında metabolizmayı hızlandırma fikriyle ara öğünler eklemek.

*Kan şekeri düşmesi ve el ayak titremesi sonucu beslenmek.

*Neşe, sevinç ve mutluluk duyguları ortaya çıkınca beslenmek.

*Yıkıcı duygular ve stres ortaya çıktığında, bastırmak için beslenmek.

*Duygusal açlığı, duygularla beslemek yerine gıdalarla besleyerek bastırmak.

*Ekonomik zenginliğin getirdiği, gösterişten dolayı beslenmek.

*Yalnızlık ve can sıkıntısında boşluğunu doldurmak için beslenmek.

*Aç olunmadığı halde, beden güçsüz ve halsiz olduğunda beslenmek.

*Meyve, çerez, tatlı, salata gibi yiyecekleri yemekten saymayarak beslenmek.

*Beden yorgun olmadığı halde, bilinç yorgunluğunu gidermek için beslenmek.

*Aç olunmadığı halde, sosyal ortamlarda sosyalleşmek adına beslenmek.

*Misafirlikte edilen ikramı geri çevirmeyerek beslenmek.

*Başkasının hatırı kırılmasın ve uyumlanmak için beslenmek.

*Televizyonun karşısında eğlence olarak beslenmek.

*Sigara içebilmek için, sigaralık altı olarak beslenmek.

*Aile, eş, çocuklarla birlikte zaman geçirmek için beslenmek.

*İş toplantıları ya da kadınların toplandığı özel günlerde beslenmek.

*Eğlence ortamlarında, bedenin ihtiyacı olmadığı halde beslenmek.

*Uzmanların sağlıklı telkinlerine dayalı, ihtiyaç olmadan beslenmek.

*Bulunulan toplum ve ortamda, başkaları uyguluyor diye beslenmek.

*Alkol tüketimin yanında meze olarak ekstradan beslenmek.

*Bayram, düğün, parti, sevgililer, doğum günü, yılbaşı gibi özel günler adı altında beslenmek.

İştahımın önüne nasıl geçebilirim?

İştah yemek yeme isteği olarak kabul edilir. Bilgilerin ve duyguların ürettiği iştah ve iştahsızlık olmak üzere iki tür iştah vardır. Her ikisi de bilinç bazındadır, bedenin iştahı olmaz o sadece acıkır ya da doyar, acıkma ve doymadan dolayı gönderdiği sinyalleri bilinç bazında iştah ya da iştahsızlık olarak da tanımlayabiliriz. Her türlü etken, kişinin iştahının ortaya çıkmasına ve artmasına neden olabilir. Bu tamamen kişinin bilgileri ile alakalıdır

Kullandığım ilaçlar iştahımı arttırıyor ne yapabilirim?

İştahı artıran ilacalar ve gıdalar yoktur ve olmayacaktır da. Çünkü iştah bilgilerin tetiklenerek neden olduğu bir durumdur. Çünkü ilaçların ve gıdaların kimyası standarttır ve kişiye özel bir durum değildir. Bir başkasının iştahını açıyor olması, aynı ilacın ve gıdanı senin iştahını açıyor olmasına neden olmaz, o yüzdende gıdaların kimyası değil kişilerin bilgileri iştaha neden olur.

Öğün nedir?

Beden yapısına göre bir öğün demek, mide hacminin dolması demektir. Doğal olan midenin hacmiyse, herkesin midesinin doğal hali olan kalbi ve yumruğu hacmindedir. Bedenin öğün standarttı nettir bu konuda iyileştirme, yumuşatma, yakıştırma gibi fikirler üretilmesine gerek yoktur.  Bir bebeğin, çocuğun ya da yetişkin kişinin yumruğunun hacmi kendi midesinin hacmini ifade eder.

Bir kişi midesinin doğal hacmi miktarında gıda aldığında bir öğün almış olur.

Günde kaç öğün tüketmeliyim?

Bedenin ağırlığı, kas yapısı, fazla yağ miktarı, meslek, hobiler, sosyal faaliyetler, cinsiyet, hamilelik, hastalık, mevsimler, metabolizmanın gücü ve hızı, bebek, yaşı, çocuk, genç, yetişkin, kişiye özel duyguları ve inançları gibi nedenler kaç öğün ve her öğünde yenilmesi gereken miktarı değişir. Bunun için sabit bir bilgi vermek anlamsız olur. O yüzden günde kaç öğün, her öğünde ne kadar miktar yenilmelidir fikri her zaman gerçekçi olamayan ve göreceli bilgilerdir. Cevap bedenin ihtiyacı kadar, bedenin gerçekten acıktığında bedenin ihtiyacı kadar beslenmelisiniz.

Su tüketim miktarının beslenmede önemi nedir?

Su yeterli miktarda içildiğinde faydalı olurken, fazla miktarı da tüketildiğinde su zehirlenmesine ya da boğularak ölmesine bile neden olur. Suyun hem ilaca şifaya hem de zehir ve silaha dönüşmesine neden olan, suyun miktarıdır. Beden sağlığı için sekiz bardak su içilmelidir, inancı tam bir bilgi kirliliğidir ve hiçbir bilimsel gerçeğe dayanmaz. Neden günde sekiz bardak su içilmelidir? Neye göre hangi hesaba göre? Kişi buzullarda ve çölde yaşıyorsa ev hanımıysa ya da inşaatta çalışıyorsa, kışın ya da yaz ise vb… farklığa neden olan etkenler ne olacak? İnsan bedeninin sabit olmayan ve günlük eylemlerini ve çevre koşularında farklılık gösteren, anbean değişen bir yapıda olması sekiz bardak su içilmesi gerektiği fikri anlamsızdır.

Kalori hesabıyla beslenmek doğru mudur?

Enerji alımı ve tüketimi hakkında, belirlenmiş olan kalori değerleri ve hesapları, hiç biri bilimsel gerçeği olmayan, göreceli ve varsayıma dayanan bilgilerdir. Kalori bilgisi fizik biliminde rasyonel ve bilimseldir. Fakat beslenme ve hareket hakkındaki istatistik bilgiler kesinlikle bilimsel olmayan, kişiden kişiye göreceli ve değişken bir ortalama rakamlardır.