Her yıl tahmini 45 milyon Amerikalı diyet yapıyor ve kilo verme ürünlerine yılda 33 milyar dolar harcıyor.
Afrika Mango diyetinden başlayıp Güney Sahili ve Akdeniz diyetlerine geçip Bölge ile biten 100’den fazla farklı diyet listesi halen güncel ve evirilmeye devam ediyor.. Çoğu diyet, belirli doğası ne olursa olsun, sürdürülebilir olmayan kısa vadeli kilo kaybına neden olur. Diyet yoluyla kilo verme veya tekrarlayan kilo verme ve ardından kilo alma (yo-yo etkisi) hem sağlıklı kilolu hem de kilolu bireyler için zihinsel ve fiziksel sağlık için zararlı olabilir. Ayrıca, kilo dalgalanmaları, “Kardiyovasküler” hastalıklar ve Tip 2 diyabet ve yüksek tansiyon gelişme riskinin artmasıyla ilişkilendirilmiştir.

Diyet nedir?

“Diyet” kelimesi, kelimenin tam anlamıyla “yaşam tarzı” anlamına gelen Yunanca “Diaita” kelimesinden gelmektedir. Çağdaş dilde diyet, ezici bir obezite salgını için hızlı bir çözümle eş anlamlıdır. Diyet, kısıtlama, zevkli yiyecek ve içeceklerin sınırlandırılması anlamına gelir ve hiçbir faydası olmamasına rağmen, her yerde mevcut diyet mantığı norm olmaya devam eder.

Çoğu diyet çoğu zaman başarısız olur. Tekrarlanan diyet başarısızlığı, başarılı uzun vadeli kilo kaybı için olumsuz bir belirleyicidir. Kronik diyet yapanlar sürekli olarak suçluluk ve kendini suçlama, sinirlilik, kaygı ve depresyon, konsantrasyon güçlüğü ve yorgunluk bildirirler. Öz saygıları, “diyetimi tekrar bozmakla” ilgili sürekli başarısızlık duyguları nedeniyle azalır, bu da kişinin yemek seçimleri üzerinde kontrol eksikliği hissine ve daha da ötesi…
Diyet, ergenlerde özellikle sorunlu olabilir ve düzensiz beslenmenin başlıca habercisi olmaya devam etmektedir; Ilımlı diyet yapanların, hiç diyet yapmayanlara göre yeme bozukluğu geliştirme olasılığı beş kat daha fazladır.

Diyetler kısıtlama anlamına gelir. Psikolojik olarak, diyetin kısıtlanması, yiyecek ipuçlarına daha fazla tepkiselliğe, artan istek ve “disinhibisyona” ve aşırı yeme ve aşırı yemeye yol açabilir. Biyolojik olarak diyet, vücut kompozisyonunda sağlıksız değişikliklere, hormonal değişikliklere, azalmış kemik yoğunluğuna, adet bozukluklarına ve daha düşük dinlenme enerji harcamasına neden olabilir.

Diyetin Bilinen Zararlı Etkileri:

Agresif diyet, baz metabolizma hızını düşürür, yani dinlenirken daha az enerji yakar, bu da diyet bittikten sonra elde edilen ağırlığı sürdürmek için günlük ihtiyaçların önemli ölçüde azalmasına neden olur.
Bu düşük temel metabolik hızda normalleştirilmiş beslenme alışkanlıklarına geri dönmek, diyet sonrası kilo alımında yaygın olarak görülen sonuçlarla sonuçlanır. Biyolojik olarak, diyet zararlı olarak algılanır ve fizyoloji, ilk hızlı kilo kaybından yıllar sonra bile başlangıç ​​ağırlığına geri dönmeye çalışarak yeniden ayarlanır.

“En Büyük Kaybedenler” yarışmasında 14 katılımcıyı inceleyen son veriler, ortalama 128 pound kaybettiklerini ve temel dinlenme metabolik hızlarının 30’un sonunda 2.607 +/- 649 kilokalori / günden 1.996 +/- 358 kcal / güne düştüğünü gösterdi. En çok kilo verenler metabolik hızlarında en büyük düşüşü gördü. Gösteriden altı yıl sonra, 14 yarışmacıdan sadece birinin ağırlığı, yarışmadan sonra olduğundan daha hafifti; beş yarışmacı kaybettikleri kilolarının neredeyse tamamını veya daha fazlasını geri aldı, ancak kilo almalarına rağmen metabolik hızları ortalama 1.903 +/- 466 kcal / gün ile düşük kaldı.
Yarışmacılar, bireysel ağırlıklarıyla orantılı olarak, boyutları insanlardan beklenenden ~ 500 daha az kilokalori yakıyorlardı ve bu da yıllar içinde sabit kilo artışına neden oluyordu. Hızlı kilo kaybıyla ilgili metabolik adaptasyon, vücut ağırlığını tanımlanmış “ayar noktasından” azaltmak için eşzamanlı çabalara orantılı, ancak eksik bir yanıt önererek zaman içinde devam etti.

Diyet, yiyecekleri ödül veya ceza olarak “iyi” veya “kötü” olarak vurgular ve yiyecek takıntılarını artırır. Sağlıklı beslenme alışkanlıklarını öğretmez ve nadiren yiyeceklerin besin değerine ve düzenlenmiş yemenin yararına odaklanır. Tatminsiz açlık duygu durum dalgalanmalarını ve aşırı yeme riskini artırır. Yeterli sıvı içmesine rağmen yiyecekleri kısıtlamak “dehidrasyona” ve kabızlık gibi başka komplikasyonlara yol açabilir. Diyet ve kronik açlık, sigara içmek veya alkol içmek gibi işlevsiz davranışları şiddetlendirme eğilimindedir.

Sağlık ve zindelik gibi karmaşık varlıklar, tarttığımız tek bir sayıya veya vücut kitle indeksinin (BMI) ne olduğuna indirgenemez. Amaç ve değer ağırlık ile ölçülemez.
Diyet zihniyeti bizi “Zayıfsam mutlu olurum” veya “Zayıf değilsem başarısızım” düşünme biçimine çeker, ancak sadece uzun vadeli zararlı fiziksel ve zihinsel sonuçları olan kısa vadeli hayali bir çözüm sunar.
Düzenlenmiş yeme alışkanlıklarını çeşitli yiyecek seçenekleriyle gereksiz kısıtlamalar olmaksızın uygulamak için sürdürülebilir uzun vadeli stratejilere odaklanmak, kapsamlı bir diyet ve sağlıklı kiloyu korumayı “yaşam tarzımızın” gerçek bir parçası haline getirecektir.

KAYNAK —> lindnercenterofhope.org

 

Ücretsiz Bilgi Alın