DÜŞÜNMEYE ÇALIŞMAK

Bilmimadamları fareler ile yapılan deneylerde, yalnızca hayvanların aktiviteye ara verdiklerinde yeni bir deneyimin modellerini işleyebildiklerini keşfettiler. İnsanların da aynı şekilde çalıştığından şüpheleniyorlar. Aslında, Michigan Üniversitesi’nden insanların (taşınabilir beyin sensörleri tarafından izlenen) doğal çevreye nasıl tepki verdiğini inceleyen çok yeni bir çalışma da aynı dinamiği buldu. Bir parkta veya doğal bir ortamda yürümek, beyinde düşünmeye ve işlemeye ideal bir meditasyon durumu yarattı.

DÜŞÜNMEK İÇİN ZAMAN YOK;

Araştırma, her zaman dünyada neden bu kadar çok kişinin bugünlerde bu kadar bunalmış hissettiğini anlamaya çalışıyor. Bahane hep hazır!
“Düşünecek, kendime ayıracak zamanım yok”.
Sorunları çözemeyiz veya organize bir iş günü planlamak için gereken zamanı veya mesai dışı zamanı alamayız.
Bunun yerine, üretken davranış kılığına giren, ancak aslında ileriye dönük ilerlemeden çok farklı olan sürekli kargaşa ve meşguliyet vardır. Kargaşa hareket değildir. Bu, kasıtlılık veya hareketlilik olmadan mekanik bir durumdur.

Kesintisiz meşguliyet, bugün gerçek iş haline geldi. Birçoğumuz meşgul olmak için yaşıyoruz ama aslında ne yaptığımızın bilincinde değiliz. Çünkü düşünmeye zamanımız yok.
Meşguliyetin işe yaraması için düşünceye ve önceliklendirmeye bağlantılı olması gerekir. Aksi takdirde, filtrelenmemiş dijital boru hattından gelen her şey acildir.

Düşünmek; Yükü nasıl bastırdığımız, ileriye giden yolları deşifre ettiğimiz, yetkilendirdiğimiz ve daha akıllı çalışmamıza yardımcı olan görevlerimizi nasıl yaptığımıza ilişkin düzenlemelerdir.
Keşiflere ve çözümlere götüren tohumları eken deneyimleri ve fikirleri bu şekilde işliyoruz.

HAFIZALARI SIKIŞTIRMA;

Uyuduğumuzda, beynimiz günün olaylarını işler, kalıpları arar ve verileri hafızalarımıza kaydeder. Her dakikayı refleks dijital kontrol veya meşguliyetle doldurmak, beyin nöronlarını kapanma sırasında işlem yapmak için gereken düşüncelerden mahrum eder.
Bu hafızayı etkileyebilir. Çünkü bilgi, kuluçka sürecine girmekten endişe duyarak sıkıştırılır. Hayatımızı çok daha kolaylaştırmanın yanı sıra, anılar ruh hali durumunda önemli bir rol oynar. Anılarımız, hayatlarımızı sevip sevmediğimize dair devam eden bir tür durum raporudur.
Araştırmacılar;
“hatırlayabildiğimiz en son olumlu ve özgün deneyimin ne kadar mutlu olduğumuz an” olduğunu söylüyor.

Günün olaylarının ön ucunda, dijital varsayılana geri dönmek çalışma belleğini etkileyebilir, çünkü kendi kendine kesintiler, kısa vadeli bilgileri tutma becerimize zarar verir.

Meşgul olma alışkanlığı, her an bir görevde Hiperventilasyon (Aşırı nefes alma sorunu) modunda değilsek, evde bile suçluluk duyduğumuz noktaya kadar kendi kendini tanımlayabilir. Yine de üretkenlik, bilinçli performansa, eylemden önce düşünülen bir şeydir.
Düşünmeden, yapabileceğimizden daha fazlasını yapabiliriz ve bazen başkaları daha acil olduğunda yapmamamız gereken işleri yapabiliriz.

DÜŞÜNÜNCE/ ÇALIŞMA/YAŞAM DENGESİ;

Düşünmeden iş ve yaşam dengesi olmaz.
Varsayılan konum bu değildir.
Aslında tam tersi. İş yaşamına uygunluğun bir örneği, proaktif planlama ve nasıl gittiğimizi görmek için düzenli kontroller gerektirir. İş-yaşam dengesini akılda tutmak , otopilotta çılgınlığı ve bunalımı tetikleyen bilinçli bir kontrol işlevi görebilir. Düşük stresli bir iş hayatı hedefine sahip olmak, etkili iş uygulamaları ve iş dışında aile ve arkadaşlar için zamana sahip olmak, planlamaya ve düşünmeye zaman sağlar.

Meşgul olma hali, üzerinde düşünmeye ait bir anınız yokmuş gibi görünebilir, ancak bu her dakika acil bir durum olduğunu hissettiren stresli düşüncelerden kaynaklanan bir seraptır.
Zihinsel bloğu, daha etkili bir şekilde çalışmamız için ihtiyaç duyduğumuz şeyleri taramada veya şarj etmek için herhangi bir saat dışı zaman kavramını ezmede çok etkilidir. Eski bir deyişe göre, zaman yaratmak için zaman ayırmalısınız, öyleyse bunu yapabileceğiniz zamanlara bakalım ve gününüze yeni ve çok heyecan verici bir şey planlayalım:

1. Gününüzün ilk on dakikası. Ofise girdiğinizde, e-postanızı kontrol etmeden önce, o gün için en önemli üç önceliğinizi yazın.

2. Görevler veya çalışma alanları arasındaki geçiş noktalarını , birini bitirip bir başkasına geçtiğinizde, bir görevin bitişini kutlamak ve bir sonraki öğeyle ne yapmak istediğinizi düşünmek için biraz zaman ayırın.

3. Derin bir nefes almak için kahve veya su molaları kullanın, daha sonra ne yapacağınızı düşünün veya yeniden başlatmaya yardımcı olmak için ilgisiz bir şey üzerine kafa yorun.

4. Zihninizin derinlemesine düşünmesine ve merak etmesine izin vermek için günde üç veya dört kez beş dakikalık bir yürüyüş yapın.

5. Öğle yemeğinde tüm cihazları kapatın ve uzaya gitmek, gözlemlemek, ilham vermek veya bir hafta sonu etkinliği planlamak için kesintisiz zaman ayırın.

6. İşten eve geldiğinizde ilk 30 dakika:
Egzersiz yapıyorsanız, bunu önünüzde dijital ekranlar olmadan yapın. Ancak müzik, zihninizin bazı noktaları birleştirebilecek düşünceler ve çağrışımlara sürüklenmesine izin vermek için iyidir.

7. Beyniniz ne zaman kızarsa ve zihinsel olarak daireler çizerseniz, ayağa kalkın, yürüyüşe çıkın, biraz gerin ve zihninizin sıfırlanmasına izin verin. Beş dakika bile faydalıdır.

8. Nasıl olduğunuzu görmek için haftada bir iş ve yaşam dengesi kontrolü yapın…

 

Kaynak — > www.worktolive.info

 

Ücretsiz Bilgi Alın