Bölgesel zayıflama istiyorum mümkün mü? Ne yapmalıyım ?

Bölgesel kas yapılabilir ama bölgesel zayıflama söz konusu değildir, bu fizik ve kimya kuralarına aykırı bir durumdur. Bedendeki fazla yağlar öncelikle en sığ yerden azalır ve sonrasında en derin yerdekiler erir. Kaslı olan bölgelerde yağın tutunabilmesi daha minimum düzeyde olur. Karın kaslarının güçsüz olması o bölgede yağların toplanmasına neden olmaktadır. Her türlü kardiyo egzersizleri yâda günlük yapılacak hareket miktarının artması yani enerji tüketiminin artması karın yağlarını bir süre sonra erimesine neden olur. Korkmayın diğer yerlerde erime olmayacaktır.

Hem spor hem de diyet yapmadan nasıl kilo vereceğim?

Bu imkânsız gibi görünebilir ilk bakışta, çünkü tüm dünya, spor ve diyet yapmalısın diye her yerde propaganda yapmaktadır. Evet, yanlış okumadın kalıcı zayıflamak ve ideal bedende ömür boyu yaşamak için spor ve diyet yapmana gerek yok. Spor ve diyet, her ikisi de, doğamıza uygun olmayan ve doğamızda hiçbir canlı tarafından uygulanmayan, sadece insan fikirleri ile üretilmiş dışarıdan verilen talimatlardır.

Beden ölçüsü olarak inceldim, fakat kilom aynı nedeni nedir?

Değişimdesin ve iyi yönde değişmişsin demektir. Kas gücün artmış bu yüzden ağırlık değişmemiş, inceldiğin için yağların azalmış beden şekillenmiş. Aynı zamanda kondisyonun da mutlak artmış, bedenin güçlenmiş ve kuvvetlenmiş demektir, yola devam…

Beden ölçüsü olarak inceldim, fakat kilom artı ne yapmalıyım?

Beden olarak incelmiş olman bedendeki yağların eriyor olmasının işaretidir, fakat kasların ağırlığı, hacmi ve kuvveti artmış demektir. Yok, ben kilo olarak da, düşmek istiyorum dersen ağırlık çalışmayı hemen bırak, kardiyo egzersizlerinin tekrar, miktar ve şiddetini artır.

Beden ölçüsü olarak aynıyım, fakat kilom azaldı ne yapmalıyım?

Eğer bu birkaç kilo ise, su kaybı gibi etkenler olabilir, çok acele ediyorsun devam et bir süre sonra incelmeyi görmeye başlarsın. Eğer bu kilo rakamı daha fazlaysa, hareket ve egzersiz yapmayarak beslenmeyi kısıtlayarak ilerliyorsun demektir, bu yanlış bir yoldur hemen hareket ve egzersizi devreye sokmalısın.

Beden ölçüsü olarak aynıyım, fakat kilom arttı sebebi nedir nasıl çözebilirim?

Bu durum birkaç kiloysa korkulacak bir şey yok, bedende sıvı değişimler, kaslarının gelişmesi, güçlenmesi ve ağırlaşması olabilir. Eğer beden ölçüsü de büyüyorsa, bu mutlaka hareketsizlik miktarın artmıştır, kilo alımına doğru gidiyorsun demektir, acilen hareket ve egzersizin miktarını, tekrarını ya da şiddetini arttırmalısın.

Uzun zamandır beden ölçüm aynı ve kiloda azalma yok yerinde duruyor neden ?

Hareketlerinin ve egzersizlerinin, tekrar, miktar ve şiddetlerinde değişiklikler yapmalısın. Günlük egzersiz tekrarlarını ikiye çıkartmalı, egzersiz zaman sürelerini artırmalı ya da egzersizlerinin şiddet ve kuvvetlerini arttırmalı sın. Bedeninin şartlarına göre üçünden birini, üçünden ikisini ya da üçünü de arttırabilir sin.

Bedenim sarkmadan kilo verebilir miyim?

20 kiloya kadar bu sorunu sadece egzersizleri çeşitlendirerek çözebilirsin. Bu süreçte kilo verme zaman dilimlerinin her birinde, bedenin ihtiyacı olan beslenme miktarı seviyesine indirmelisin ama kiloyu eritmek için hareket miktarını arttırmalı sın ki sarkmadan kilo verebilirsin.

Yüksek miktarda kilo problemim var sarkmaması için ne yapmalıyım?

Çok yüksek miktardaki kilolu kişilerde sarkma kaçınılmazdır, fakat aşağıdaki maddeler birlikte uygulanılırsa mutlaka en minimum seviye inecektir.

*Kilo verme sürecinde mutlaka korse kullanılmalıdır ve mümkünse sürekli.

*Kilo verme sürecinde mutlak düzenli egzersiz yapılarak devam edilmelidir.

*Bedene olumlu olan şükran ve sevgi düşünceleri ile yaklaşılmalıdır.

*Düşünce molalarında, beden şekli hakkında olması istenilen telkinler yapılmalıdır.

*Hedef modeli bilinçaltına imajinasyon yaparak kodlanmalı ve canlı tutulmalıdır.

Armut tipi beden şekli nedir?

Armut tipi demek yağların daha fazla popo ve kalça bölgesinde toplanması demektir. Birde şu görüş çok yaygındır, kadınlar armut tip erkekler daha çok elma tipi bedenler sahip olurlar. Oysaki elma ya da armut tiplerinin her birinin her iki cinsler de görmek çok mümkün. İnsanın doğasında elma ve armut tipi diye bir beden yapısı yoktur.

 Elma tipi beden şekli nedir?

Elma tipi demek de yağlanmanın daha çok karın bölgesinde toplanması anlamındadır. Birde şu görüş çok yaygındır, kadınlar armut tip erkekler daha çok elma tipi bedenler sahip olurlar. Oysaki elma ya da armut tiplerinin her birinin her iki cinsler de görmek çok mümkün. İnsanın doğasında elma ve armut tipi diye bir beden yapısı yoktur.

Beden yapısının armut ya da elma olması bölgesel zayıflama tekniğini etkiler mi?

Fazla yağların karın çevresinde ve vücudun üst yarısında toplanmasına erkek tipi yani  elma tipi şişmanlık denilir. Yağların kalça ve basenlerde toplanmasına da kadın tipi yani armut tipi obezite adı verilir. Birçok uzman elma ve armut tipi şişmanlık terimlerini kullanırlar, toplumda kendisinin biyolojik yapısından armut ya da elma olmasından dolayı genetik bir durum olduğunu inanır. Sen armut ve elma tipi bir vücutta sahipsin,bölgesel zayıflama ihtiyacın var, biyoloji yapın böyle, bu yaklaşımlarla kişilere meyve görüntülerini biyolojik tipleme olarak anlamsızca kodlarlar, sen armut oda elma, şu havuç, bu karpuz, onlarda ayva tipleri falan… Bu yaklaşımlar kişinin kendi kimlik ve kişiliğini kodlamasındaki gibi eş değerde etkiye sahiptir. Bu durum kişinin bilinçaltının kendi bedenin bu şekilde olduğu ve olması gerektiği bilgisini inandırmasına  neden olur.

Bölgesel yağlanma nedir?

Bölgesel yağlanmanın temel faktörü uzuvların hareket ettirilmeleri ile bire bir ilişkilidir. Alışkanlıklar sonucu sık sık hareket ettirilen uzuvların bulunduğu bölgelerde yağlanma olmaz. Daha az kullanılan uzuvların bulunduğu bölgelere yağlanmanın birikintisi oluşur.

Bedenimdeki yağlar kasa dönüşür mü?

Bedendeki kas ve yağların yapı itibariyle farklı olmaları toplumda kavram kargaşasına neden oluyor. Öncelikle yağlar kaslara, kaslarda yağlara dönüşmez. Yağ yağdır, kaslar ise kas kütleleridir. Kas yağa göre daha ağır ve hacimsel olarak kapladığı alan daha küçüktür. Yağlar daha hafiftir ve hacimsel olarak daha büyük alanı sahiptir.

Zayıflarken öncelikle nereler gider?

Yağın bedenden fizik kuralarına göre tek bir prensip ile gitmesi mümkündür. En sığ kısımlardaki fazla yağlar ilk önce bedeni terk eder, derin ve hacimsel büyük bölgelerdeki fazla yağlar en son bedeni terk eder. Bölgesel olarak kaslar geliştirerek güçlendire bilinir, fakat bölgesel olarak yağların erimesi(bölgesel zayıflama) mümkün değildir. Fazla yağların bulunduğu bölgelere egzersiz yapıldığında yağlar erimez ama o bölgede bulunan kasların gelişmesine neden olunur, kasların geliştiği bölgelerde kaslar güçlü kaldığı sürece sonradan da o kısımlarda yağlanma olmaz, bölgesel zayıflama yanılgısı budur.

Bölgesel yağlanmamak için ne yapılmalıdır?

Bedenin yağlanması ve kaslanması, bedenin bölgesel uzuvlarının hareket ve hareketsizliğinin miktarı, tekrarı ve şiddeti ile eş değerdedir. Yani hangi bölgedeki uzuvlar günlük hayatta ne miktarda kullanılıyorsa o bölgede yağlanma ve kaslanmaya neden olur. Kaslanmanın olduğu bölgelerde yağlanma miktarı düşer, kaslı bölgelerde fazla yağ barınmaz. Harekete maruz kalan bölgelerde kaslar gelişir fazla yağlar barınmaz bu bölgesel zayıflama olarak görülür, az harekete maruz kalan bölgelerde kaslar gelişmez ve fazla miktarda oluşan yağın barınmasına zemin oluşur.

Bölgesel yağlanmanın bilinçaltı ile bağlantısı nedir?

Kişi hangi uzuvlar hakkında harekete ve hareketsizliğe neden olan inançlara sahip ise, o yöndeki eş orantılı kaslarının gelişmesine ya da yağların oluşmasına neden olur. Bedende bulunun uzuvların hakkındaki olumsuz inançlar ve hareketi kısıtlayıcı düşünceler, o uzuvların inançların içerikleri doğrultusunda şekle dönüşmesine neden olur. Eğer kişinin bir inancı yoksa bu sefere çevrenin bilgilerinin etkileşime neden olarak istem dışı şekillenmesine neden olur.

 Bölgesel kilolar ve sebepleri nelerdir?

Kalça Bölgesi

Çocukluk ve gençlikte baba, abi ya da annenin dominant yaklaşımlarından etkilenmek. Kendine karşı kuralcı ve dominant olmak. Cinsellik, namus ve ahlak konularında o bölgeyi koruma altına almak. Genel olarak hareketi sevmemek, hareketin zorluk olduğuna ve hareketliliğin zara vereceğine inanmak. Uslu, akıllı ve terbiyeli kişi olmanın hareketsiz olmakla ilişkilendirme inançları. Az ve yavaş hareket etmenin, karizmatik olduğunu, daha fazla fayda ve avantajlar sağladığına inanmak. Bir iş yaparken oturarak yapmak, dinlenmenin yatmak, uzanmak ve faydalı bir şey olduğuna inanmak. Cinsellik hakkında olumsuz inançlar sahip olup, karşı cinslere uzak durmak ve tutmak. Başkalarına kendi ihtiyaçlarını yaptırma inancaları. Özgür olmamak, kendini bir başkasının emrinde ve sorumluluğunda olduğunu hissetmek. Anneye, babaya, eşe bağımlı olmak ya da olduğunu inanmak.

Göbek Bölgesi

Ağır abi ya da ağır abla olmanın doğru olduğu inançları. Aile yakınlarını ve çalışanların sorumluluklarını taşıdığına inanmak. Sevgisizlik, sevgiye önem vermemek ve duyguları bastırmak. Sürekli gelecek korkusu endişe ve güvensizlik durumları. Kandırılmak ve zarara uğramak, başarısız olma korku ve endişeleri. Başına buyruk bağımsız olma beklentisi ve çabası. Ön plana çıkma isteği, fark edilme arzusu. Sözünü dinlettirme mücadelesi. Duygusal açlıkları, beslenme ile bastırmak. Problemleri çözmeyerek madde tüketimin artması. Sürekli problemlerle savaşmak zorunda olduğuna inanmak. Toplumda kendini öne çıkartma ve saygınlık bekleme inancı. Güçlü olma, zenginlik ve rekabet yarışları. Kendini her yerde ifade etmeye çalışmak, doğru olduğunu karşı tarafa ikna etmeye çalışmak, kendini savunmak, karşıdan gelecek tehditlere kalkan olmak.

Bacak Bölgesi

Özgürlüğün başkası ve kendisi tarafından kısıtlanması. Baba, ağabey, anne ya da eşlerin kısıtlamalarını ve düşünce sınırlarına aşamamak. Kişinin kendi olamaması, tek başına yaşamda tutunamama ve var olamama korkusu. Gelecek hakkında endişe, kaygı ve korkular. Çaresizlik, kayıp etme korkusu, kararsızlık ve kaygı durumları. Dış dünyadan korkmak ve çevreye güvenmemek. Sık sık geçmişe odaklanmak ve yıkıcı yaşanmışlıkları ve kişileri gündemde tutmak. Dar alanda yaşam sürmek, hayatta yalnız kalmaktan korkmak. Ekonomik olarak başkalarına bağımlı olmak. Gelecek hakkında kendine ait vizyonun olmaması. Karşı cins tarafından aldatılmak, kayıplar ve kurban rolleri. Sürekli üretilen bahaneler ve yapılacakların listesinin ötelenmesi. Başkalarına hayır diyememe durumları, başkalarına olan bağımlılıklar. Merakın azalması ve deneyimleyerek öğrenme beklentilerin yitirilmiş olma durumu.

 Sırt Bölgesi

Hayat şartlarının yükünü taşıma konusunda sorumlu olduğuna inanmak. Abla, abi olmak ve kardeşlere bakmak ile yükümlü olduğu inanmak. Başkalarının dert ve sorunlarını, çözme konusunda sorumlu olduğuna inanmak. Sağlamcılık, arkasını sağlama alma, güçlü birilerine dayanamamaktan dolayı kendini güçlendirmek. Kök aileye olan güvensizlik arkasında birilerinin olmadığı inancı. Zorlukları içine atıp paylaşmadan taşımaya devam etmek. Arkasında güvenebileceği bir başkasını olmadığını inanmak. En yakınları tarafından sıklıkla her anlamda kandırılmak ve aldatılmak. Uzun süre devam eden endişe, kaygı ve korkular. Kalabalık aile olma, aile bağları güçlü olması gerektiğine inanmak. Güçlü ve güvenilir insanları olan arkadaşlık ve bağlarının güçlendirmeye çaba gösterme inançları.

Kol Bölgesi

Kendisinin güçsüz ve kuvvetsiz olduğuna inanmak. Kuvvet gerektiren işlerde uzak durmak ve başkalarına yaptırmak. Uzun bir zaman dilimi kol bölgesin ağırlık gerektiren işlerde kullanmamak. İstediği hayata kavuşamamak, hayallerine ve beklentilerine bir türlü kavuşamamak. Ebeveynleri hakkındaki beklentilerini hayal kırıklıkları yaşamak, belirli beklentilerine ebeveynlerinin cevap verememiş olmaları. Yaşama ve başkalarına olan güvensizlik. Yaşamda istediklerine elde edememek ve yapamamak. Hayat telaşesinden kurtulamayıp, istediği ve huzurlu bir hayat yaşayamamak. Yaşadıklarına kızgın olmak, yaşadıklarını hak etmediğini düşünmek. Fiziksel olarak yeteneksiz ve yetersiz olduğunu inanmak.

Yüz Bölgesi

Güvenilir ve iyi insan desinler diye uğraş vermek ve çaba göstermek. Güvenilir olduğunu başkalarına ikna etmeye çalışmak. Düşüncelerinin başkaları tarafından onaylaması için çaba göstermek. Yalnızlık hissi ve yalnız olduğuna inanmak. İyi insan olduğunu gösterme, iyi insan desinler diye uğraş vermek. Hayır, diyememek, başkalarını kırmamak ve üzmeme inançları. İletişim sürecinde fark edilme beklentisi. Sevimli, dürüst, güvenilir, sempatik, komik, desinler diye beklentiye girmek. Bazı kişilerde de düşünceli, duygusal ama somurtkan ve ciddi olunması sonucu ortaya çıkmasına neden olur.